Jak uzyskać patent po zdanym egzaminie na stopień sternika motorowodnego?

wygląd patentu sternika motorowodnego

Aby przejść do generatora wniosku kliknij:

Zdałeś egzamin na stopień sternika motorowodnego? Gratulacje!

Już niewiele dzieli Cię od uzyskania formalnego dokumentu – patentu sternika motorowodnego. Instytucją właściwą do wydania Twojego dokumentu jest Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego z siedzibą w Warszawie.

Aby wygenerować, a następnie złożyć wniosek o wydanie patentu postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

  1. Wejdź na stronę generatora wniosków : https://patenty.pzmwinw.pl/  i kolejno wybierz w pierwszej pozycji rodzaj patentu lub licencji oraz podstawę wydania dokumentu (jeśli zdałeś egzamin – wybierz: Wydanie patentu po zdanym egzaminie)
  2. Uzupełnij wymagane pola danymi osobowymi. Pamiętaj, że dane te muszą być zgodne z tym co masz w posiadanym zaświadczeniu o zdanym egzaminie. Jeśli adres na jaki chcesz otrzymać wniosek rożni się od adresu w zaświadczeniu, wypełnij dane dotyczące adresu korespondencyjnego.
  3. Podaj dane kontaktowe: numer telefonu oraz adres mail.
  4. Zaakceptuj wymagane zgody a następnie kliknij guzik Potwierdź wpisane dane.
  5. Zweryfikuj raz jeszcze poprawność danych.
  6. Przejdź do opłaty wniosku (pamiętaj, że opłata wynosi 25 zł w przypadku osób uczących się poniżej 26 roku życia z ważną legitymacją szkolną bądź akademicką. Dla pozostałych osób opłata wynosi 50 zł. Do obu wariantów należy doliczyć kwotę za wysyłkę patentu do Ciebie).
  7. Po opłaceniu wniosku pobierz go jako załącznik lub pobierz wersję pdf, jaką otrzymasz w mailu.
  8. Wydrukuj wniosek.
  9. Wklej do ramki na wniosku zdjęcie (3,5 x 4,5cm)  oraz go podpisz, podpis nie może dotykać ramki.
  10. Jeżeli korzystasz ze zniżki za wydanie patentu pamiętaj o przygotowaniu kserokopii legitymacji uczniowskiej lub studenckiej.
  11. Jeśli nie ukończyłeś osiemnastu lat, musisz przygotować dokument potwierdzający zgodę rodziców / opiekunów prawnych do uprawiania żeglarstwa: POBIERZ
  12. Przygotuj zestaw dokumentów
    1. Wniosek – podpisany z wklejonym zdjęciem
    2.   Oryginał zaświadczenia o zdanym egzaminie
    3.   Potwierdzenie wpłaty za wydanie patentu (wydruk potwierdzenia z konta bankowego)
    4.   Zgoda rodziców / opiekunów (jeśli wymagana)
    5.   Kserokopia legitymacji poświadczająca kontynuację nauki (jeśli wymagana). 
  13. Komplet dokumentów spakuj do jednej koperty i wyślij na adres wskazany w górnej części wniosku
    Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego
    ul. Nowogrodzka 40; 00-691 Warszawa
  1.  

Po jakim czasie otrzymam patent sternika motorowodnego?

Po przesłaniu wymaganych dokumentów do Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego pozostanie Ci tylko czekać na upragniony patent sternika motorowodnego.

Związki mają 30 dni roboczych na przesłanie dokumentu pod wskazany adres. Wysyłkę może warunkować sezon, w którym został złożony wniosek. W sezonie letnim kiedy kursów i egzaminów odbywa się więcej, automatycznie czas może być wydłużony, z uwagi na dużą liczbę osób zainteresowanych. Poza szczytem sezonu żeglarskiego zdarza się, że kursanci otrzymują patenty i licencje już po kilku dniach od złożenia wniosku. Jeśli jednak okaże się, że po 30 dniach patent motorowodny nie zostanie dostarczony do Ciebie, skontaktuj się bezpośrednio ze związkiem, może się okazać, że nie został załączony komplet wymaganych dokumentów lub przesyłka jest jeszcze na poczcie.

Jeśli podczas składania wniosku wybrałeś odbiór osobisty, PZMiNW poinformuje Cię o gotowym dokumencie do odbioru.  

Manewry na wodzie, szkolenie motorowodne
5/5 - (1 głosów)